Home-czcionka - Szkoła Podstawowa w Wińsku

SKOŁA PODSTAWOWA
W WIŃSKU
Przejdź do treści

Home-czcionka

Strony specjalne > Ułatwienia dostępu > Home
Platforma Edukacyjna
Dziennik elektroniczny
Plan lekcji
Kalendarium
eduelo
Amazon kindloteka STEM
„Edukacja podstawowa kluczem do sukcesu!”
współfinansowany z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Dolnośląskiego na lata 2014-2020, Działanie 10.2 Zapewnienie równego dostępu do wysokiej jakości edukacji podstawowej, gimnazjalnej i ponadgimnazjalnej, Poddziałanie 10.2.1 Zapewnienie równego dostępu do wysokiej jakości edukacji podstawowej, gimnazjalnej i ponadgimnazjalnej - konkursy horyzontalne
Nareszcie nadeszły długo oczekiwane wakacje!
Na ten radosny czas życzymy Wam udanego wypoczynku. Cieszcie się z każdego słonecznego dnia i z każdej przeżytej przygody. Wierzymy, że po tych dwóch miesiącach spotkamy się wypoczęci, opaleni i w doskonałych humorach w nowym roku szkolnym 2022/2023.
TERRORYZM – STOPNIE ALARMOWE
Procedury wprowadzania stopni alarmowych i stopni alarmowych CRP.
PAMIĘTAJ: Zagrożenia terrorystyczne mogą wystąpić z wielu kierunków, a ich żródła mogą być różne.
Wsparcie edukacyjne osób przybywających z Ukrainy
Znasz języki wschodniosłowiańskie? Jesteś studentem, nauczycielem lub wykładowcą? Chcesz wesprzeć edukacyjnie młodych ludzi przybywających z Ukrainy?
ІНФОРМАЦІЯ ДЛЯ БАТЬКІВ ДІТЕЙ, ЯКІ ПРИБУВАЮТЬ З УКРАЇНИ
Що потрібно зробити, щоб записати дитину до школи у Польщі?

Informacja dla rodziców dzieci przybywających z Ukrainy
Co zrobić, aby zapisać dziecko do szkoły w Polsce?
Pomniejsz czcionkę
data publikacji 04.08..2022


Gratulacje


W imieniu całej społeczności Szkoły Podstawowej w Wińsku
składamy Panu Dariuszowi Łeśko serdeczne gratulacje
z okazji wygrania konkursu oraz kontynuacji
pełnienia obowiązków Dyrektora naszej placówki.
Wiemy, z jak dużą odpowiedzialnością i ogromem pracy łączy się
pełnienie tego stanowiska.
Życzymy więc wszelkiej pomyślności, zapału, cierpliwości,
siły, energii oraz satysfakcji
z realizacji zawodowych zamierzeń,
a także spełnienia wszystkich marzeń!

Z wyrazami szacunku:
Nauczyciele, Uczniowie, Rodzice oraz Pracownicy Szkoły
data publikacji 24.06.2022


List Ministra Edukacji i Nauki na zakończenie zajęć
dydaktyczno-wychowawczych w roku szkolnym 2021/2022




Warszawa, 22 czerwca 2022 r


Szanowni Państwo Dyrektorzy,
Drodzy Nauczyciele i Uczniowie,

rok szkolny 2021/2022 był czasem wielu ważnych i potrzebnych zmian w polskiej edukacji. Realizowaliśmy przedsięwzięcia ukierunkowane na wspieranie wszechstronnego rozwoju młodych ludzi, budowanie kompetencji przyszłości oraz uatrakcyjnienie procesu dydaktycznego, który powinien odpowiadać na wyzwania XXI wieku.

Zainicjowaliśmy program „Laboratoria Przyszłości”. Na zakup nowoczesnego sprzętu multimedialnego, w tym drukarek 3D, mikrokontrolerów, robotów czy sprzętu do nagrań, przeznaczyliśmy rekordową sumę 1 mld zł. Wszystko po to, aby młodzi ludzie w każdej szkole mogli prowadzić ciekawe eksperymenty, uczyć się pracy w grupie, rozwijać własne talenty, a także zdobywać nowe kompetencje i umiejętności ważne na kolejnych etapach edukacji oraz pomocne w wyborze przyszłej ścieżki rozwoju zawodowego.

Już w pierwszych tygodniach roku szkolnego 2021/2022 uczniowie i nauczyciele wyjechali na wycieczki szkolne dofinansowane z programu „Poznaj Polskę”. Młodzi ludzie odwiedzali miejsca związane z naszą historią i kulturą oraz największymi osiągnięciami nauki. Przedsięwzięcie cieszyło się ogromnym zainteresowaniem społeczności szkolnych, dlatego podjęliśmy decyzję o kontynuowaniu wsparcia finansowego i rozwoju programu. Uruchomiliśmy projekt „Poznaj Polskę na sportowo”, którego celem jest promocja aktywności fizycznej i zachęcenie uczniów do uprawiania sportu.

Chcemy, aby młodzi ludzie zdobywali wiedzę w ciekawy i atrakcyjny sposób, poprzez samodzielne poszukiwanie i eksperymentowanie. Służą temu także Strefy Odkrywania, Wyobraźni i Aktywności, które powstają w całej Polsce. Dzięki tym małym centrom nauki uczniowie z mniejszych miast i miejscowości mogą rozwijać swoją kreatywność, poznawać osiągnięcia nauki oraz zjawiska otaczającego nas świata blisko swojej szkoły i miejsca zamieszkania.

Aby przeciwdziałać negatywnym skutkom kształcenia na odległość, w roku szkolnym 2021/2022 kontynuowaliśmy programy wsparcia uczniów po okresie pandemii, takie jak „WF z AWF” czy „Dobrze widzieć”. Przedsięwzięcia były związane zarówno ze zdrowiem oraz kondycją fizyczną dzieci i młodzieży, wsparciem psychologiczno-pedagogicznym, jak również z pomocą w opanowaniu i utrwaleniu materiału. Od marca w szkołach realizowane są zajęcia specjalistyczne z zakresu pomocy psychologiczno-pedagogicznej w dodatkowym wymiarze godzin. Cieszę się również, że udało się wprowadzić przepisy, które pozwalają na zwiększenie liczby specjalistów oraz wsparcia finansowego na organizację pomocy psychologiczno-pedagogicznej.

Ostatnie miesiące obecnego roku szkolnego były pod wieloma względami szczególne. Agresja Rosji na Ukrainę sprawiła, że do polskich szkół trafiły tysiące dzieci zza naszej wschodniej granicy. Wprowadziliśmy elastyczne przepisy, które umożliwiły włączanie ukraińskich uczniów do polskiego systemu edukacji. Ich adaptacja w nowym środowisku nie byłaby jednak możliwa bez ogromnej empatii, wrażliwości i ofiarności całych społeczności szkolnych. Młodzi ludzie, a także ich nauczyciele zdali egzamin z otwartości i serdeczności. Swoim ukraińskim kolegom i koleżankom okazali wsparcie w momencie, w którym najbardziej tego potrzebowali. Z całego serca za to dziękuję!

W przededniu wakacji życzę uczniom, nauczycielom i rodzicom dobrego odpoczynku. Mam nadzieję, że dla młodych ludzi będzie to czas pełen przygód, odkrywania nowych miejsc i realizowania pasji. Gratuluję sukcesów edukacyjnych i wychowawczych. Jestem przekonany, że z dumą odbierzecie szkolne świadectwa. Słowa uznania kieruję do nauczycieli i wychowawców, dziękując za przekazywanie wiedzy i kształtowanie postaw młodych ludzi. Życzę Państwu, aby czas letniego odpoczynku pozwolił na wytchnienie od codziennych obowiązków.

Serdecznie pozdrawiam także społeczność szkół polonijnych na całym świecie. Dziękuję nie tylko za trud nauczania języka polskiego, ale także za promowanie polskiej tradycji, historii i dziedzictwa narodowego poza granicami naszego kraju.

Wszystkim życzę spokojnych i bezpiecznych wakacji!


Z wyrazami szacunku
Przemysław Czarnek
Minister Edukacji i Nauki
data publikacji 21.06.2022


„Umiem pływać”


W kwietniu, maju i czerwcu dzieci klas drugich uczestniczyły w projekcie „Umiem pływać” organizowanym przez Dolnośląską Federację Sportu.
15 uczniów brało udział w zajęciach nauki pływania na krytej pływalni „AQUASPORT” w Brzegu Dolnym pod okiem wykwalifikowanego instruktora.
Oprócz żmudnych i wymagających wysiłku ćwiczeń, młodzi pływacy mieli wiele radości podczas zabaw na zjeżdżalni i w wodzie.
Był to mile i bardzo pożytecznie spędzony czas!
data publikacji 20.06.2022


Klasy drugie i trzecie w Krasiejowie


"Poznaj Polskę" - wycieczki edukacyjne klas drugich i trzecich. Kolejne grupy z naszej szkoły pod koniec maja realizowały projekt ministerialny. Tym razem - wyjazd do Krasiejowa i połączone z zabawą zwiedzanie JuraParku oraz Parku Nauki i Ewolucji Człowieka. Wycieczki były pełne atrakcji - uczniowie nie tylko mieli okazję stanąć oko w oko z dinozaurami, ale też obejrzeć film z efektami 5D i oceanarium pełne morskich potworów. W drodze powrotnej czekała jeszcze jedna atrakcja - najstarszy w Europie żelazny most wiszący w miejscowości Ozimek.
data publikacji 20.06.2022


Ósmoklasiści w Warszawie


Klasy ósme "Poznawały Polskę" w Warszawie. Ósmoklasiści w ramach realizacji ministerialnego projektu pojechali na trzydniową wycieczkę do stolicy w dniach 13 - 15 czerwca. Czas wypełniony był zwiedzaniem. Pierwszego dnia - Muzeum Historii Żydów "Polin" i wizyta w Centrum Nauki Kopernik. Drugiego dnia poznali Łazienki Królewskie oraz Pałac w Wilanowie, gdzie czekała ich gra terenowa związana z pałacowymi fasadami. Po południu był czas na spacer po Starym Mieście i Traktem Królewskim, aż do Grobu Nieznanego Żołnierza. Ostatni dzień to wizyta w Pałacu Kultury i Nauki, gdzie mogli podziwiać panoramę Warszawy z trzydziestego piętra, a także - w Muzeum Niepodległości Pawiak. Na zakończenie pobytu młodzież zwiedzała Stadion Narodowy, na którym dzień wcześniej grała polska reprezentacja.
data publikacji 06.06.2022


Dzień Dziecka


Dzieci z klas młodszych obchodziły swoje święto 2 czerwca. Czekały na nie atrakcje i niespodzianki. Mogły skorzystać z zabaw na dmuchańcach oraz wykazać się umiejętnościami sportowymi: przeciąganie liny, tor przeszkód, bicie rekordów np. w kozłowaniu piłki, rzutach do celu i innych. Dodatkową atrakcją było malowanie twarzy, skręcanie balonów i bańki mydlane. Był to czas miło spędzony na świeżym powietrzu, pełen radości, uśmiechu i dobrej zabawy.
data publikacji 06.06.2022


Pierwszoklasiści "Poznają Polskę"


W ramach projektu „Poznaj Polskę” pierwszoklasiści uczestniczyli w wycieczce do Wrocławia. Uczniowie zwiedzili Ogród Botaniczny, pełen barw i zapachów, w którym poznali różnorodne gatunki roślin. Ogromne wrażenie zrobiły na dzieciach warsztaty w Hydropolis, w trakcie których dzieci stworzyły ekologiczną paletę barw. Farby zabrały do domu, aby móc rozwijać umiejętności plastyczne.
data publikacji 06.06.2022


Zajęcia sensoryczne


Dnia 18 maja dzieci z klas pierwszych, w ramach „EDUKACJI WŁĄCZAJĄCEJ”, uczestniczyły w ciekawych i rozwijających zajęciach sensorycznych pt. „Wiosna na łące”.
data publikacji 01.06.2022


Nasze posłanki na Sejm


Maja i Dagmara - nasze posłanki na Sejm. Uczennice klasy 8a brały udział w tegorocznej edycji Sejmu Dzieci i Młodzieży. Obrady odbyły się 1 czerwca, ale dziewczyny już dzień wcześniej pojechały do Warszawy razem z całą grupą innych posłów i posłanek z Dolnego Śląska i miały okazję zwiedzić stolicę. Wyjazd był nagroda za opracowanie projektu o bohaterach Armii Krajowej. Maja i Dagmara wybrały Wandę Traczyk - Stawska, uczestniczkę powstania warszawskiego, przeprowadziły z nią wywiad i opracowały stronę. Ich praca została doceniona, a wyjazd do Warszawy był okazją nie tylko do spojrzenia na Sejm z ławy poselskiej, ale też do zawarcia nowych znajomości.
data publikacji 27.05.2022


Dzień Matki


Z okazji Dnia Matki uczniowie przygotowali małą niespodziankę dla swoich mam w ramach projektu Nasza mama ukochana - BELOVED MUM
data publikacji 27.05.2022


Nasza mama ukochana _projekt eTwinning


„Nasza mama ukochana - BELOVED MUM ” to międzynarodowy projekt eTwinning realizowany w kilkunastu szkołach podstawowych w Polsce a także w Turcji i Bułgarii.
Z naszej szkoły w projekcie wzięła udział klasa 4a.
Projekt okazał się być źródłem wielu pomysłów jak ciekawie i oryginalnie można świętować Dzień Matki a także wymagał międzyszkolnej współpracy. Wraz z innymi uczniami realizowaliśmy wspólne aktywności: projektowaliśmy logo projektu, była e-galeria z portretami mam, pisaliśmy dla nich wiersze, projektowaliśmy kartki i laurki z życzeniami, a także śpiewaliśmy piosenki, a wszystko po to, by dzisiaj zakończyć projekt, wręczyć mamom laurki i złożyć najserdeczniejsze życzenia:

„Świat bez Was byłby jak ogród bez kwiatów”.
Najlepsze życzenia dla wszystkich MAM!!!

Dziękuję wszystkim uczniom klasy 4a za kreatywność, pomysły i współpracę! Realizacja tego projektu z Wami to była wspaniała przygoda! Opiekun projektu Joanna Polacka
data publikacji 16.05.2022


Międzygminny Konkurs Recytatorski


Uczniowie klas I-III wzięli udział w Międzygminnym Konkursie Recytatorskim Pt. Wiersz Znane i Lubiane. Organizowanym przez Szkole Podstawowej w Krzelowie.

Miejsce II zajęła Maja Kapusta Gratulacje 👏😊

Naszą szkołę reprezentowali:
Kl 1 Maja Kapusta
Kl 2 Oliwia Borecka
Kl 3 Alan Bursztyński
data publikacji 12.05.2022


Tydzień Bibliotek



W XIX Ogólnopolskim Tygodniu Bibliotek uczniowie klas 4b i 5b odwiedzili Gminną Bibliotekę Publiczną w Wińsku. Celem wizyty było wręczenie Pani Bibliotekarce własnoręcznie zrobionych kartek z życzeniami i podziękowaniami, które przygotowali na lekcjach języka polskiego.
Dzieci wzięły udział w lekcji bibliotecznej, podczas której Pani Teresa Lewandowska omówiła nowe zasady funkcjonowania biblioteki, przybliżyła tajniki pracy bibliotekarza oraz opowiedziała o życiu i twórczości patronki roku 2022 Marii Konopnickiej.
Uczniowie pamiętali także o swoich szkolnych Paniach Bibliotekarkach, Pani Urszuli Gomułce-Olejniczak i Pani Danucie Dębskiej, którym podziękowali za pracę i fachową pomoc podczas wizyt w bibliotece.
Wszystkim Bibliotekarzom życzymy satysfakcji zawodowej, coraz ciekawszych zbiorów bibliotecznych, twórczej inwencji w krzewieniu czytelnictwa oraz zwiększającego się grona zadowolonych czytelników.

Nauczyciele Poloniści
data publikacji 11.05.2022


ZJEDNOCZENI W RÓŻNORODNOŚCI



Transmisja na żywo:
data publikacji 06.05.2022


       
 zasponsorował plecaki uczniom z Ukrainy


Firma Amazon zasponsorowała 15 w pełni wyposażonych plecaków szkolnych uczennicom i uczniom z Ukrainy.
Dziękujemy Amazon za wsparcie w niesieniu pomocy osobom  dotkniętym konfliktem na Ukrainie. Ten wkład pozwoli nam poszerzyć nasze  wysiłki w udzielaniu natychmiastowej pomocy i zapewnić, wyprawki  szkolne, które zostaną dostarczone do dzieci i młodzieży, które potrzebują takiego wsparcia.
data publikacji 04.05.2022


Maja i Dagmara pojadą do Sejmu


Maja i Dagmara - nasze posłanki na Sejm Dzieci i Młodzieży! Uczennice klasy 8 a przygotowały projekt konkursowy, który został oceniony bardzo wysoko, na 21 punktów (na 26 możliwych). W nagrodę wezmą udział w obradach Sejmu Dzieci i Młodzieży, które odbędą się 1 czerwca w Warszawie, w sali sejmowej przy ul. Wiejskiej. Gratulujemy dziewczynom zasłużonego wyniku!



data publikacji 30.04.2022


Uczniowie Szkoły Podstawowej w Wińsku z kulturalną wizytą we Wrocławiu


 
Zakończyliśmy niesamowity projekt realizowany przez Stowarzyszenie Wińsko dla Edukacji, a finansowany z środków Fundacji PZU z programu Fundacja PZU z Kulturą. Projekt miał na celu umożliwienie uczniom Szkoły Podstawowej w Wińsku kontaktu z szeroko pojętą kulturą wysoką. Dzięki niemu uczestnicy poznali instytucje kulturalne Wrocławia, zdobyli nowe doświadczenia i mają wiele pięknych wspomnień, a co najważniejsze rozbudzili w sobie motywację do odwiedzania miejsc kulturalnych.

W ramach projektu odbyło się siedem wyjazdów do Wrocławia, podczas których odwiedziliśmy wspaniałe miejsca:

Narodowe Forum Muzyki - mieliśmy okazję zwiedzić  NFM od piwnic po najwyższe balkony. W Narodowym Forum Muzyki wysłuchaliśmy również piękny koncert Ignacy Paderewski z przymrużeniem oka”. W NFM wzięliśmy udział w warsztatach teatralno-muzyczno-tanecznych „Z przytupem”, podczas których poznaliśmy tradycyjny dolnośląski taniec - kozira.

Hala Stulecia - mieliśmy okazję zwiedzić wnętrza Hali Stulecia wpisanej na listę światowego dziedzictwa UNESCO. Dodatkowo zobaczyliśmy fontannę multimedialną.

Visitor Centre - to ciekawe miejsce w Hali Stulecia, gdzie zapoznaliśmy się z imponującą historią obiektu w interaktywny i nowoczesny sposób z wykorzystaniem technologii VR.

Wystawa Body Worlds Vital - imponująca wystawa prezentująca ludzkie ciało w ruchu.  Niewątpliwie to wystawa wywołująca ogromne emocje w odbiorcach. Dzięki niej wiemy jak ważne jest dbanie o własne ciało.

Teatr Muzyczny Capitol - w pięknych wnętrzach teatru obejrzeliśmy wspaniały spektakl Alicja na motywach Alicji w krainie czarów. Scenografia, kostiumy, muzyka na żywo zrobiły piorunujące wrażenie na wszystkich uczestnikach.

Centrum Historii Zajezdnia - to miejsce gdzie w ciekawy i nowoczesny sposób zdobywaliśmy wiedzę na temat powojennej historii Wrocławia i Polski. Mieliśmy niepowtarzalną okazję doświadczyć zakupów w czasach PRL-u czy wsiąść do czerwonego ,,malucha”.

Opera Wrocławska - będąc w operze zachwycaliśmy się imponującym wnętrzem. Obejrzeliśmy balet ,,Dziadek do orzechów” z muzyką Piotra Czajkowskiego graną na żywo. Było to niezwykłe doświadczenie.

Wystawa Kolejkowo - na wystawę udaliśmy się do Sky Tower we Wrocławiu. Mieliśmy okazję odbyć podróż po Dolnym Śląsku w miniaturze. Wszystkie makiety są stworzone z ogromną precyzją, dbając o najdrobniejszy szczegół. Pani przewodnik zabrała nas w humorystyczną wycieczkę pełną zagadek. Z powodu zbliżających się Świąt Bożego Narodzenia mogliśmy również zobaczyć piękne Miasto z Piernika.

Teatr Lalek - obejrzeliśmy spektakl ,,Opowieści z Wielkich Bloków”, który opowiada o 10letniej Weronice, która nie słyszy. Jej postać jest grana przez niesłyszącą aktorkę. Weronika marzy o zabawie z rówieśnikami. Spektakl traktuje o niepełnosprawności, wielkich marzeniach. Na koniec aktorka opowiedziała o swoich doświadczeniach. Była to niezwykła lekcja empatii.

Muzeum Uniwersytetu Wrocławskiego - wybraliśmy się również do gmachu głównego Uniwersytetu Wrocławskiego, gdzie mogliśmy podziwiać piękne Oratorium Marianum. Zachwyciły nas imponujące wnętrza muzeum. Mogliśmy też obejrzeć wystawę stałą prezentującą bogatą historię uniwersytetu. Ostatnim punktem było wejście na wieżę matematyczną. Wspinając się na wieżę zostaliśmy zaskoczeni wystawą fotografii prezentującej Gminę Wińsko. Piękna pogoda sprawiła, że widoki były niezapomniane.

Muzeum Panorama Racławicka - mieliśmy niewątpliwie ogromną przyjemność zobaczyć niesamowite i jedyne w swoim rodzaju dzieło Jana Styki i Wojciecha Kossaka. Ogromnych rozmiarów obraz przedstawiający zwycięską bitwę pod Racławicami. W Małej Rotundzie zapoznaliśmy się z historią powstania Panoramy Racławickiej.

Multisensoryczna Wystawa Van Gogh - jest to fantastyczna, światowa, multisensoryczna, niezwykle angażująca zmysły wystawa największych dzieł VINCENTA VAN GOGHA we Wrocławiu. Wystawa przeplatana jest czytanymi listami Van Gogha do swojego brata Theo, a wszystkiemu towarzyszy muzyka Chopina. Wystawa była dla nas czymś absolutnie nowatorskim, całkowicie nowym doświadczeniem. Obrazy Van Gogha wyświetlane na ogromnych ekranach, muzyka zrobiły niesamowite wrażenie.

Hydropolis - zwiedziliśmy również unikatowe centrum nauki o wodzie. Centrum zawiera siedem stref tematycznych. Mogliśmy poznać stworzenia żyjące w największych głębinach, zobaczyliśmy batyskaf, dowiedzieliśmy się jak ważna jest woda w życiu człowieka, poznaliśmy historię wrocławskich wodociągów i historię powodzi w 1997. W Hydropolis wzięliśmy również udział w warsztatach przedstawiających różne właściwości wody.

Teatr Polski - obejrzeliśmy wzruszający spektakl ,,Błękitny Pies”. Spektakl opowiada o Błękitnym Psie, który trafia na ziemię, aby pomagać nieszczęśliwym dzieciom. Traktuje o niepełnosprawności, ciężkiej chorobie, śmierci, czyli o rzeczach trudnych dla dzieci. Scenografia, kostiumy, muzyka są przepiękne. Polecamy spektakl każdemu. Po spektaklu mieliśmy niepowtarzalną okazję porozmawiać z aktorami i panią reżyser Agatą Skowrońską.

Punkt widokowy Sky Tower - dodatkową atrakcją naszych wyjazdów projektowych była emocjonująca wizyta na 49 piętrze wrocławskiego Sky Towera. Pogodę mieliśmy wymarzoną i mogliśmy podziwiać piękną panoramę Wrocławia z wysokości 212 metrów - niezapomniane przeżycie.

Udział w projekcie dostarczył nam wielu niezapomnianych wrażeń, był pięknym doświadczeniem, które na długo w nas zostanie. Dziękujemy Fundacji PZU za możliwość poznania tylu pięknych miejsc. Uczestnikami projektu była klasa 5b i przedstawiciele klas 4b oraz 5a.

Dziękuję wszystkim uczniom, którzy wzięli udział w projekcie za zaangażowanie, wzorową postawę; rodzicom uczniów za zaufanie oraz nauczycielom i dyrekcji szkoły za pomoc w organizacji całego projektu.

Patrycja Serdyńska - pomysłodawca i koordynator projektu

Projekt Uczniowie Szkoły Podstawowej w Wińsku z kulturalną wizytą we Wrocławiu finansowany jest z środków Fundacji PZU z programu Fundacja PZU z Kulturą
data publikacji 27.04.2022


Warsztaty dla chłopaków z klas ósmych


W dniach 25-26 kwietnia odbyły się w naszej szkole warsztaty dla chłopaków z klas ósmych. Ten projekt miał na celu dostarczenie nam wiedzy o stereotypach i uprzedzeniach, o rodzajach przemocy. Dowiedzieliśmy się więcej o naszych tożsamościach, rozwijaliśmy umiejętności asertywnej komunikacji i inteligencji emocjonalnej. Zajęcia prowadzili trenerzy z Poznania- Bruno i Krzysztof, stworzyli na nich świetna atmosferę partnerstwa, otwartości i wzajemnej życzliwości. Udział w warsztatach wzmocnił nasza samoświadomość i pewność siebie. Uczestnicy warsztatów - chłopcy z klas ósmych.
data publikacji 26.04.2022


III miejsce naszej uczennicy w konkursie Nowej ery i eduSensus


Uczennica Zofia Górowska wraz z nauczycielem Karoliną Biegalską zajęły III miejsce w Konkursie komiksowym organizowanym przez Nową erą i eduSensus.
data publikacji 25.04.2022


Mistrzowie Lektur Szkolnych


Projekt Mistrzowie Lektur Szkolnych – edycja  2021/2022 realizowany był od października do kwietnia. Koordynatorzy szkolni wyłonili najlepszych czytelników lektur i stworzyli trzyosobowe drużyny w każdym oddziale klasowym, które reprezentowały placówkę w eliminacjach powiatowych - finałowych. W projekcie uczestniczyło 670 uczniów, spośród których do finału dopuszczono 154 laureatów z trzech gmin: Brzeg Dolny, Wińsko i Wołów.
Finał powiatowego projektu czytelniczego Mistrzowie Lektur Szkolnych dla klas IV-VIII szkół podstawowych odbył się 07 kwietnia 2022 roku. W zmaganiach  wzięło udział 10 szkół podstawowych. Ich pracę w 4 obszarach (przebranie za ulubioną postać literacką, prezentacja postaci, test kwalifikacyjny, mapa myśli do lektury) oceniały 4 pięcioosobowe  komisje, w skład których weszli szkolni  koordynatorzy.

A oto nasi zwycięzcy!

I miejsce w kategorii klas VIII
Oskar Ikoniak
Klaudia Kubasik
Alan Stańczyk
data publikacji 25.04.2022


Petycja złożona!


W piątek 22 kwietnia uczniowie klasy 8 c złożyli na ręce wójt gminy Wińsko Jolanty Krysowatej - Zielnicy petycję w sprawie umieszczenia tablicy pamiątkowej w miejscu, gdzie kiedyś stała synagoga, przy ulicy Ogrodowej. Pomysł powstał podczas realizacji projektu Szkoła Dialogu, kiedy to uczniowie mieli okazję poznać losy społeczności żydowskiej mieszkającej w Wińsku. Pani Wójt przyjmując petycję podzieliła się z uczniami opowieściami o żydowskich rodzinach z przedwojennego Wińska. Nie kryła też, że pomysł uczniów pokrywa się z jej planami, aby miejsce po dawnym domu modlitwy wyznawców judaizmu uczynić historycznym miejscem pamięci.
data publikacji 23.04.2022


Piękna data i piękny dzień - 22 kwietnia - Dzień Ziemi



Świętowanie tego dnia w Szkole Podstawowej w Wińsku to realny wkład w trosce o środowisko. Klasy 6a, 7a i 7b wybrały się na eko-spacer i posprzątały teren wokół szkoły, OSY i stadionu w Wińsku. Dziękujemy naszym uczennicom i uczniom za zaangażowanie.
data publikacji 21.04.2022


Pierwszoklasiści z wizytą w bibliotece


Uczniowie klasy 1 a i 1b  odwiedzili szkolną bibliotekę. Pierwszoklasiści poznali  zasady wypożyczania książek, pracę bibliotekarza i nowości wydawnicze, z których mogą korzystać.  Dzieci wypożyczyły sobie książki, które samodzielnie przeczytają.  Każdy otrzymał również w prezencie książeczkę, którą można czytać wspólnie z najbliższymi.
data publikacji 21.04.2022




TERRORYZM – STOPNIE ALARMOWE


Procedury wprowadzania stopni alarmowych i stopni alarmowych CRP

PAMIĘTAJ: ZAGROŻENIA TERRORYSTYCZNE MOGĄ WYSTĄPIĆ Z WIELU KIERUNKÓW, A ICH ŹRÓDŁA MOGĄ BYĆ RÓŻNE.

W przypadku zagrożenia wystąpieniem zdarzenia o charakterze terrorystycznym albo w przypadku wystąpienia takiego zdarzenia można wprowadzić jeden z czterech stopni alarmowych:
  1. pierwszy stopień alarmowy (stopień ALFA);
  2. drugi stopień alarmowy (stopień BRAVO);
  3. trzeci stopień alarmowy (stopień CHARLIE);
  4. czwarty stopień alarmowy (stopień DELTA).

Aktualny obowiązujący stopień: CHARLIE

W przypadku zagrożenia wystąpieniem zdarzenia o charakterze terrorystycznym dotyczącego systemów teleinformatycznych organów administracji publicznej lub systemów teleinformatycznych wchodzących w skład infrastruktury krytycznej albo w przypadku wystąpienia takiego zdarzenia można wprowadzić jeden z czterech stopni alarmowych CRP:
  1. pierwszy stopień alarmowy CRP (stopień ALFA-CRP);
  2. drugi stopień alarmowy CRP (stopień BRAVO-CRP);
  3. trzeci stopień alarmowy CRP (stopień CHARLIE-CRP);
  4. czwarty stopień alarmowy CRP (stopień DELTA-CRP).

Wszystkie organy administracji publicznej i służby odpowiedzialne za bezpieczeństwo powinny być w stanie wprowadzić i utrzymywać przedsięwzięcia stanu alarmowego na czas nieograniczony.

Utrzymywanie wyższych stopni przez dłuższy czas może spowodować utrudnienia i będzie miało wpływ na funkcjonowanie służb odpowiedzialnych za zapewnienie bezpieczeństwa.

Przedszkole przygotowane jest do wprowadzenia stopni alarmowych i wykonywać będzie zadania zgodnie z opracowaną dokumentacją, która określa procedury realizacji przedsięwzięć w ramach poszczególnych stopni alarmowych i stopni alarmowych CRP, w tym moduły zadaniowe dla każdego stopnia zawierające w szczególności wykaz zadań do wykonania. Są to działania porządkowo-ochronne w celu zapewnienia sprawności przepływu informacji oraz minimalizacji skutków zdarzeń o charakterze terrorystycznym w przedszkolu.

Rodziców/Prawnych opiekunów/dzieci/pracowników prosimy o dostosowanie się i respektowanie wdrożonych pewnych ograniczeń i trudności w związku z wprowadzeniem stopni alarmowych.

Jednocześnie prosimy o zgłaszanie wszelkich niepokojących sygnałów mogących świadczyć o zagrożeniu atakiem terrorystycznym. Sygnały o grożącym niebezpieczeństwie są mało dostrzegalne – jednak zwracanie uwagi na to, co się dzieje w najbliższym otoczeniu pozwala na odpowiednio wczesne wykrycie zagrożenia i skuteczną jego neutralizację.

W swoim bezpośrednim otoczeniu należy w szczególności zwracać uwagę na:
  • osoby, które przez dłuższy czas obserwują, fotografują lub filmują obiekty, które mogą stać się celem zamachu (np. dworce kolejowe, obiekty sportowe, szkoły, urzędy, centra handlowe, targowiska, miejsca kultu religijnego);
  • częste spotkania nietypowo zachowujących się osób organizowane w wynajętych mieszkaniach;
  • nagłą zmianę sposobu zachowania się i stylu życia sąsiadów, w szczególności wypowiedzi, które mogą świadczyć o przyjęciu przez nich radykalnych poglądów;
  • nietypowe zachowania kolegów z pracy, np. nieuzasadnione próby dotarcia do planów biurowca czy wynoszenie dokumentów lub materiałów, które mogą być wykorzystane w działaniach terrorystów.

Jeśli widzisz lub słyszysz coś niepokojącego – powiadom Policję!  
Od twojej czujności może zależeć bezpieczeństwo twoje i twoich bliskich!
PIERWSZY
STOPIEŃ
ZAGROŻENIA
ALFA
ALFA-CRP
(w przypadku zagrożeń w cyberprzestrzeni RP) Można wprowadzić w przypadku uzyskania informacji o możliwości wystąpienia zdarzenia o charakterze terrorystycznym, którego rodzaj i zakres jest trudny do przewidzenia

Wyższy albo niższy stopień alarmowy może być wprowadzony z pominięciem stopni pośrednich. Stopnie alarmowe oraz stopnie alarmowe CRP* mogą być wprowadzane razem lub łącznie. W przypadku wprowadzenia różnych stopni alarmowych i różnych stopni alarmowych CRP należy wykonać zadania przewidziane dla stopnia wyższego.
Stopnie alarmowe lub
stopnie alarmowe CRP wprowadza, zmienia i odwołuje, w drodze zarządzenia, w zależności od rodzaju zagrożenia zdarzeniem o charakterze terrorystycznym, Prezes Rady Ministrów.
POZIOM
NISKI




DRUGI
STOPIEŃ
ZAGROŻENIA
BRAVO
BRAVO-CRP
(w przypadku zagrożeń w cyberprzestrzeni RP) Można wprowadzić w przypadku zaistnienia zwiększonego i przewidywalnego zagrożenia wystąpieniem zdarzenia o charakterze terrorystycznym, jednak konkretny cel ataku nie został zidentyfikowany.

POZIOM
UMIARKOWANY

Po wprowadzeniu drugiego stopnia alarmowego należy wykonać  wszystkie zadania wymienione dla pierwszego stopnia alarmowego.
TRZECI
STOPIEŃ
ZAGROŻENIA
CHARLIE
CHARLIE-CRP
(w przypadku zagrożeń w cyberprzestrzeni RP)
Można wprowadzić w przypadku wystąpienia
zdarzenia potwierdzającego prawdopodobny cel ataku o charakterze terrorystycznym lub uzyskania wiarygodnych i potwierdzonych informacji o planowanym zdarzeniu o charakterze terrorystycznym  na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
POZIOM WYSOKI

Po wprowadzeniu trzeciego stopnia alarmowego należy wykonać wszystkie zadania wymienione dla pierwszego i drugiego stopnia alarmowego
CZWARTY
STOPIEŃ
ZAGROŻENIA
DELTA
DELTA-CRP
(w przypadku zagrożeń w cyberprzestrzeni RP) Można wprowadzić w przypadku wystąpienia zdarzenia o charakterze terrorystycznym lub gdy uzyskane informacje wskazują na zaawansowaną fazę przygotowań do zdarzenia o charakterze terrorystycznym na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
POZIOM
BARDZO
WYSOKI

Po wprowadzeniu czwartego stopnia alarmowego należy wykonać wszystkie zadania wymienione dla pierwszego, drugiego i trzeciego stopnia alarmowego
PODSTAWA  PRAWNA

Ustawa z dnia 10 czerwca 2016 r. o działaniach antyterrorystycznych

Rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 25 lipca 2016 r. w sprawie zakresu przedsięwzięć wykonywanych w  poszczególnych stopniach alarmowych i stopniach alarmowych CRP

Zarządzenie Nr 18 Prezesa Rady Ministrów z dnia 2 marca 2016 r. w sprawie wykazu przedsięwzięć i procedur  systemu zarządzania kryzysowego
data publikacji 21.04.2022


PIERWSZA POMOC PRZEDMEDYCZNA


Uczniowie klasy IIa i IIb, pod opieką swoich wychowawców, poznali, a potem doskonalili swoje umiejętności dotyczące udzielania pierwszej pomocy przedmedycznej. Najpierw dzieci poznały zasady zachowania się w różnych sytuacjach. Oglądały filmy instruktażowe dotyczące udzielania pomocy podczas zasłabnięcia, zadławienia, skaleczenia. Następnie przypomniały sobie numer alarmowy 112 i zostały przeszkolone na temat ważnych informacji  przekazywanych dyspozytorowi, gdy zgłaszają się pod ten numer. Największym przeżyciem dla uczniów było wykonywanie na manekinach czynności związanych z masażem serca. Wytrwale uciskali klatkę piersiową 30 razy i sprawdzały oddech.

Dobrze, że uczniowie poznali te umiejętności. Mamy nadzieję, że nie będą musieli nigdy z nich korzystać!

Wychowawcy klas drugich

data publikacji 15.04.2022





Spokoju w sercu i pokoju na świecie.
Niech Wielkanocny czas odrodzi wszystko, co dobre.
Przegoni troski i smutki.
Obudzi nadzieję na lepsze jutro.


Wszystkim tego życzy                 
Społeczność Szkoły Podstawowej w Wińsku






data publikacji 15.04.2022


"Droga krzyżowa oczami dziecka"- efekty naszej pracy


Klasy IVa i IVb z Szkoły Podstawowej w Wińsku, wraz z innymi klasami czwartymi z 10. szkół w całej Polsce, wzięły udział w ogólnopolskim projekcie edukacyjnym z religii pt.: "Droga krzyżówa oczami dziecka". Oto efekty naszej pracy.
data publikacji 05.04.2022


Akcja czytelnicza klasy 6a w przedszkolu


Poczytaj mi starszy kolego! Oto akcja czytelnicza w przedszkolu klasy 6a. Był pan Hilary, szedł Grześ przez wieś i tańcowały dwa Michały!
data publikacji 05.04.2022


Pani Wanda z Panem Peemkiem


Chcecie wiedzieć, o kim mowa? Zajrzyjcie koniecznie na stronę internetową stworzoną przez uczennice naszej szkoły - Dagmarę i Maję z klasy 8 a!

W ramach zadań do tegorocznej edycji Sejmu Dzieci i Młodzieży w Warszawie uczennice naszej szkoły Dagmara Mosiek i Maja Kruszewska z klasy 8 a przygotowały pracę, którą chciałyby się podzielić ze wszystkimi uczniami. Dziewczyny nawiązały kontakt z jedną z ostatnich żyjących uczestniczek Powstania Warszawskiego, panią Wandą Traczyk - Stawską, mieszkającą w Warszawie. Udało im się przeprowadzić wywiad telefoniczny z tą bohaterką, która sama woli, aby nazywać ją po prostu: żołnierzem. Po nagraniu rozmowy Dagmara i Maja z pomocą Kamila Marciniaka z klasy 8 b przygotowały stronę internetową, na której oprócz wywiadu znajdziecie biogram Wandy Traczyk - Stawskiej oraz zakładkę o wartościach i ideałach ważnych nie tylko w czasie walk o wolność Polski w latach 1939 - 1945, ale też dziś. A Pan Peemek to maskotka, na którą po wojnie pani Wanda zamieniła karabin! Zapraszamy do lektury!

data publikacji 04.04.2022


,,Mały Ortografik" dla klas III


21.03.2022 r. odbył się III Powiatowy Konkurs Polonistyczny ,,Mały Ortografik" dla klas III - etap szkolny. Zwycięzcą została uczennica kl. III a - Zuzanna Górecka, która zakwalifikowała się do etapu powiatowego. Zuziu gratulujemy i trzymamy kciuki 07 kwietnia.
data publikacji 04.04.2022


Światowy Dzień Świadomości Autyzmu


2 kwietnia na całym świecie obchodzony jest Światowy Dzień Świadomości Autyzmu. Jego celem jest propagowanie wiedzy na temat autyzmu. Nasza szkoła również włączyła się w akcję jako znak solidarności z osobami z autyzmem. Z uwagi na to, że w tym roku dzień przypadł w sobotę, wydarzenie obchodziliśmy dzisiaj. 💙
data publikacji 04.04.2021


Nasza mama ukochana - BELOVED MUM



Projekt „Nasza mama ukochana - BELOVED MUM ” to źródło pomysłów jak ciekawie i oryginalnie świętować Dzień Matki. Przeznaczony jest dla uczniów w wieku 7 – 12 lat. Projekt zaprasza do wspólnych aktywności, np. tworzenia e-galerii, pisania listu do mamy, projektowania kartek, nagrywania piosenek i innych zajęć wymagających międzyszkolnej współpracy. Uczniowie i nauczyciele, poznają aplikacje służące urozmaicaniu lekcji zarówno w trakcie edukacji stacjonarnej, jak i zdalnej.
Nasza Szkoła bierze aktywny udział w projekcie.

Wróć do spisu treści